4 marca 2012

Memento...

Memento (z łać. pamiętaj) to słowo większości kojarzy się z cmentarzem, ze słynnym "Memento mori" (pamiętaj o śmierci).
Jednak czy pamięć od razu musi się sprowadzać do śmierci? Pamięć przecież nie musi oznaczać czegoś smutnego, pamięć może dotyczyć ciepłego pięknego lata, miłego wypadu ze znajomymi, czy cudownego święta, czegoś co przeminęło, jednak co w nas zostało.
Lata wciąż mijają a świat niby niezmieniony wciąż biegnie...
Ktoś mądry kiedyś mi powiedział "Po co smucić młodą twarz? W końcu i tak w przyszłości zrobią to za nas zmarszczki". Patrząc na świat dookoła i na relikty pozostawione przez przeszłość myślę, że ta osoba miała rację.
Nawet dziś rozmawiając z kilkoma osobami natrafiłem na temat lotności czasu...
Niczym rzeka przepływa zabierając ze sobą kolejne osoby...
Jednak czy nie taka jest kolej rzeczy? Dziś każą nam przywdziać czerń. Dlaczego? Ze względu na czyiś błąd. Myśląc o tym do mojej głowy wracają powyższe słowa i zadaje sobie pytanie "Czy mam powód do żalu?" Przecież codziennie odchodzą tysiące ludzi! Po co mamy patrzeć w tył? Dlaczego nie możemy iść do przodu?
Dlatego dziś w ramach pamięci, zdjęcie pewnego inspirującego reliktu przeszłości- Fontanna w Prabutach. Ta wspaniała konstrukcja to kunszt niemieckich rzeźbiarstwa i hydrauliki, co ciekawsze pamięta zupełnie inny świat.
Jak wygląda dziś? Naprawdę nie wiem, mam jednak nadzieję, że pozostanie na swoim placu i będzie przypominać o pięknych latach, które minęły...

Myśląc o przeszłości spójrz w niebo i pomyśl o tym co może nastąpić...


1 komentarz: